Stowarzyszenie umiejscowiło się na zachodnim pasie Rudaw sąsiadując bezpośrednio z Vogtlandem. Osobliwością klubu jest to, iż organizuje on przejazdy specjalne zarówno na normalnym jak i na wąskim torze. W tym celu od 2008 r. wykorzystywane są drezynki oraz małe wagony letnie; zostały specjalnie na ten cel przebudowane z wagonów towarowych! towarowe przebudowane na cele turystyczne; tory wiodą po nietkniętej przyrodzie przybliżając gościom rzadko już spotykaną faunę i florę. Punktem wyjścia przejażdżek to stacja Schonheide Süd. Nieco wyżej w Carlsfeld stowarzyszenie wzorcowo odrestaurowało historyczną stację wąskotorową.
Lokalizacja
Trasa znajduje się w zachodniej Saksonii pośrodku miejscowości Plauen, Schwarzenberg i Zwickau.
Dojazd samochodem
By dojeżdżać samochodem zaleca się korzystanie z autostrady A72 do zjazdu Hartenstein, a potem dalej do Aue, następnie drogą krajową B283 aż do Wilzschhaus.
Przebieg trasy
Przebieg trasy turystycznego składu Wernesgrün
Położona na trasie Chemnitz – Aue – Adorf stacja o dawnej nazwie Wilzschhaus uroczyście otwarta została dnia 7 września 1875 r. wraz z uruchomieniem odcinka Aue – Tannenbergsthal. Pierwszym przewoźnikiem linii była spółka kolejowa miast Chemnitz, Aue oraz Adorf. Z powodu problemów finansowych spółka ta szybko przyjęta została przez Królewsko-Saksońską Kolej.
W 1893 r. otwarta została kolej wąskotorowa z Wilkau do Hasslau; skutkowało to tym, iż teren stacji Wilzschhaus znacznie się powiększył. Stacja od tego momentu dysponowała przeładownią z normalnego na wąski tor. Cztery lata później uruchomiono następną kolej wąskotorową do Carlsfeld, a więc od 1897 r. pociągi z Wilzschhaus zaczęły kursować w cztery strony: na normalnym torze do Adorf i Aue, a na do Carlsfeld i Hasslau na wąskim.
Wraz z nadejściem motoryzacji od 1966 r. stopniowo zaczęto likwidować przewozy osobowe wokół Schönheide. Proces ten się rozpoczął w 1975 z likwidacją ruchu osobowego na linii wąskotorowej do Carsfeld, – w tymże roku wstrzymano także ruch osobowy do Rothenkirchen i Aue. Znacząca kiedyś stacja krok po kroku traciła na znaczeniu, co doprowadziło w 1978 r. do zawieszenia ruchu na odcinku Schönheide Ost i Süd. Wreszcie ostatni pociąg osobowy meldował się na stacji w 1982 r. Malejący od 1990 r. ruch towarowy zdawał się zwiastować likwidację oraz ostateczną rozbiórkę stacji. Aby temu skutecznie wyjść naprzeciw, założono w 1999 r. stowarzyszenie. Wówczas udało się kolegom uratować i nawet odrestaurować budynek stacyjny, jednak zostało jeszcze sporo do zrobienia w celu uratowania pozostałych ciekawostek związanych z tą ongiś ważną stacją węzłową.
Powrót dorosłej podróży na zewnątrz | ||
1 Strefy | 3,00 € | 4,50 € |
2 strefy | 5,00 € | 7,00 € |
3 Strefy | 6,50 € | 8,50 € |
Dzieci 4 - 14 lat powrotu na zewnątrz |
||
1 Strefy | 1,50 € | 2,50 € |
2 strefy | 2,00 € | 3,50 € |
3 Strefy | 3,00 € | 4,00 € |
Karta rodzinna w jedną stronę powrotu | ||
1 Strefy | 7,00 € | 11,00 € |
2 strefy | 11,50 € | 16,00 € |
3 Strefy | 14,50 € | 19,00 € |
Jeden DOŚWIADCZENIE jest możliwe dla każdego zakupionego biletu. Informacje są dostarczane przez personel pociągu.