Opis
Parowozownia Schwarzenberg
muzeum kolejnictwa pośrodku przyrody
Pierwszy pociąg dotarł do Schwarzenberg ze strony Zwickau 11. maja 1858 r.; prowadzony był parowozem „100” wyprodukowanym przez Saksońską Fabrykę od Richard Hartmannu. Węzłem kolejowym miasto stało się zaś dopiero w 1889 r., kiedy oddane do użytku zostały linie kolejowe do Buchholz i Johanngeorgenstadt oraz kolej Górnych Rudaw. Dzisiejsza parowozownia w obecnych wymiarach powstała jednocześnie z rozbudową dworca; była wówczas przystosowana do potrzeb rozwijającego się wówczas ruchu kolejowego. Po likwidacji parowozowni jako czynnej, tutejsze stowarzyszenie stawiało sobie za cel jej odrestaurowanie oraz ulokowanie tu muzeum kolejnictwa. Centralnym punktem wszelkich zdarzeń są odrestaurowana parowozownia i obrotnica. Zgromadzono tu ciekawy zabytkowy tabor, w tym 5 parowozów. Ponad to częścią wystawy również jest przylegająca do parowozowni infrastruktura techniczna. W samej parowozowni regularnie odbywają się imprezy kultury. Z przyjemnością także Państwa gościmy u nas na różnorodnych imprezach i zapraszamy serdecznie na przejażdżkę naszym historycznym taborem!
Trasa
Muzeum Kolejnictwa Schwazenberg
Muzeum kolejnictwa mieści się w Rudawach na zachodniej rubieży miast Schwarzenberg.
Dojazd autobusem & koleją
Do muzeum docieramy koleją co godzinę, gdyż leży ono na trasie Zwickau – Aue – Schwarzenberg – Johanngeorgenstadt. Z samego dworca idziemy 20-minutowym spacerkiem do samego muzeum. Między muzeum i dworcem w dni specjalnych imprez uruchamiany nieraz jest ruch wahadłowy.
Dojazd samochodem
By dojechać samochodem, zjeżdżamy w Aue z autostrady A72. Później jedziemy drogą S255 do miasta Aue, a stamtąd drogą B101 do samego Schwarzenberg. Zaraz po wjeździe do Schwarzenberg skręcamy w Schneeberger Strasse, która nas bezpośrednio prowadzi do muzeum.
Fahrzeuge Eisenbahnmuseum Schwarzenberg
Der Verein pflegt verschiedene historische Fahrzeuge. Dazu gehören unter anderem sieben Dampflokomotiven unterschiedlicher Baureihen. Die nachfolgende Aufstellung soll einen kurzen Überblick über die vom Verein betreuten Fahrzeuge verschaffen.
Dampflokomotiven
50 3616-5 (Güterzugdampflokomotive, Baujahr 1940 / Reko 1960)
52 8183-7 (Güterzugdampflokomotive, Baujahr 1943 / Reko 1967)
58 3049-2 (Güterzugdampflokomotive, Baujahr 1920/1961)
86 1049-2 (Güterzugtenderlokomotive, Baujahr 1932)
94 2105-8 (Güterzugtenderlokomotive, Baujahr 1923, Leihgabe)
FL B (Dampfspeicherlokomotive, Baujahr 1956)
Diesellokomotiven
106 992-1 (Diesel-Rangierlokomotive Typ V60D, Baujahr 1979)
112 516-0 (Diesellokomotive Typ V100, Baujahr 1973, Leihgabe)
118 776-4 (Diesellokomotive Typ V180, Baujahr 1969, Leihgabe)
Weitere Diesel-Kleinlokomotiven sowie mehrere der besonders beliebten Schienentrabis Typ GKR 1 gehören zur Sammlung des Vereins.
Hinweis: Am Außenstandort Wülknitz bei Riesa steht die im Eigentum des VSE befindliche Dampflok 44 351 (Güterzugdampflokomotive, Baujahr 1941) als Denkmal.
Kolej trabi jeździ Muldental
Kolej trabi jeździ Muldental
Rochlitz – Wechselburg – Göhren
Trabi kolejowego jest pojazdem kontrolnym, a jego nazwa pochodzi od Trabant P50 ze względu na technologię napędu. Muldentalbahn idealnie nadaje się do tego pojazdu. Punktem kulminacyjnym podróży jest przejście muł bezpośrednio w Rochlitzer Schloss.
Öffnungszeiten:
Im Museum bestimmen die Besucher die Öffnungszeiten! Sie möchten das Museum besuchen? Dann rufen Sie bitte rechtzeitig vorher an oder schicken uns eine Mail und vereinbaren Ihren Besuchstermin!
Informationen zum Museum / Bestellung Führungen (nach rechtzeitiger Vereinbarung) Verein Sächs. Eisenbahnfreunde e.V. Axel Schlenkrich
Tel. 03774 1609890
Wstęp:
wstęp
Osoby dorosłe |
4,00 € |
Dzieci |
2,00 € |
Karta rodzinna
(2 osoby dorosłe i 2 dzieci) |
10,00 € |
Specjalne wydarzenia mają różne opłaty za wstęp.