Kolej Parkowa Auensse w Lipsku powstała w 1951 r. dla dzieci. Szerokość toru wynosi 381 mm – tym samym należy do najmniejszych tego rodzaju środków publicznego transportu w całych Niemczech.
W celu przybliżania młodzieży zawodowych realiów na kolei tabor i infrastruktura utrzymywane głównie są przez nastolatków z wyjątkiem maszynistów. W ten sposób chłopaki pracują jako dyżurny, konduktor, kierownik pociągu lub strażnik rogatki. Kolejka posiada osiem wagonów osobowych, które wożą do 130 osób wokół jeziora Ausensee. Przejazd trwa ok. 10 minut.
Teren rekreacyjny Auensee na północnym zachodzie Lipska powstał z byłego parku rozrywkowego już 90 lat temu. Położenie parku jest krajobrazowo dość urocze; okalają go bowiem rozległe lasy łęgowe, podmokłe biotopy oraz stare sady. Nic dziwnego więc w tym, iż park należy do najbardziej znanych i lubianych terenów rekreacyjnych mieszkańców miasta. Wchodzi całkowicie w skład Parku Krajobrazowego „Leipziger Auwald”.
Magnesem kolejki jest miniaturowy parowóz wyprodukowany w 1925 r. Kolejka posiada trzy przystanki – na każdym możemy się dosiadać na przejażdżkę po parku.
Lokalizacja
Kolejka parkowa Auensee Leipzig znajduje się na terenie rekreacyjnym Auensee w północno-zachodniej części Lipska.
Dojazd autobusem & koleją
Do kolejki parkowej docieramy koleją podmiejską (S-Bahn) wysiadając w Leipzig-Wahren. Stamtąd idziemy krótkim spacerkiem wzdłuż Linkelstrasse mijając po drodze Hirtenhaus oraz Bauernbrücke (most rolników). Ponad to wygodnie dojeżdżamy nad Auensee różnymi tramwajami i autobusami lipskiego MPK.
Dojazd samochodem
Dojeżdżając samochodem jedziemy autostradą A4 do zjazdu Radefeld (15b). Na najbliższym skrzyżowaniem ze światłami odbijamy w prawo w kierunku Linkelstrasse. Przekraczamy tory tramwajowe i jedziemy prosto główną ulicą, która po pierwszym zakręcie w prawo się nazywa Rittergutstrasse, a po drugim zakręcie w lewo zaś Gustav-Esche Strasse. Na samym początku Gustav-Esche-Strasse po lewej stronie znajduje się Park Auensee.
Auensee Leipzig Park Railway działa na szerokości 381 mm.
Lokomotywy parowe 03 002
"Liliput"-Lokomotiven von Krauss & Co. AG München, an deutsche Schnellzuglokomotiven angelehnte Bauweise im Maßstab von 1:3,33; ca. 22 Kilowatt
Hersteller Krauss & Co. AG München
03 002 Baujahr 1925 Fabrikationsnummern 8352
Lokomotywy elektryczne
Akkulokomotive 1, Umbau aus Feldbahndiesellok Typ Ns1b, (600 mm Spur, Baujahr 1958) der Muskauer Waldeisenbahn
Hersteller Deutsche Bahn AG, Werk Halle/Saale
Umbau 1995
Samochody osobowe
Wagen Personenwagen Nr. 5 – 12
Hersteller Raw Dresden, Baujahr 1988/89
Wagony zaopatrzeniowe
Versorgungswagen Nr. 13
Hersteller Raw Dresden, Baujahr 1988
Dampfzug
Erwachsene | Kinder 3-13 J. |
|
Rundfahrt | 4,00 € | 2,50 € |
Familienkarte* | 11,00 € |
Alle Preisangaben ohne Gewähr.