Żytawska Kolejka Wąskotorowa – RETRO pociągi z różnych epok – pociąg DRG
Z każdym pociągiem RETRO Państwo mogą zanurzać się w inną epokę saksońskiego kolejnictwa: czy to rustykalne drewniane ławki wagonu 4. klasy lub aksamitne siedzenia wagonu salonowego – każdy wagon ma własny klimat i koloryt. Historyczne składy RETRO w głównym sezonie podczas weekendów pięknie uzupełniają ruch planowy parowozów.
|
Żytawska Kolejka Wąskotorowa – RETRO pociągi z różnych epok – historyczny wagon motorowy Do wagonu motorowego Żytawskiej Kolejki Wąskotorowej VT 137 322 w roku 2016 został odrestaurowany ostatni zachowany w oryginale wagon doczepowy, by móc przybliżyć odwiedzającym bezpośrednio lata okresu powojennego. W ten sposób mamy żywy obraz o tym, jak się w tamtych latach podróżowało.
|
Żytawska Kolejka Wąskotorowa – równoległy wyjazd dwóch pociągów ze stacji Bertsdorf Żytawska Kolejka Wąskotorowa – równoległy wyjazd dwóch pociągów ze stacji Bertsdorf: jest to szczególną atrakcją spotykaną tylko na tutejszej kolejce, bowiem w Bersdorfie trasa kolejki rozwidla się, by prowadzić do stacji końcowych w kurortach Oybin i Jonsdorf. Obserwować ten spektakl możemy cztery razy dziennie podczas sezonu głównego.
|
Żytawska Kolejka Wąskotorowa Tak zwane domy przysłupowe charakteryzują architekturę, z jaką spotykamy się szczególnie na wsi Górnych Łużyc. Widzimy pociąg Żytawskiej Kolejki Wąskotorowej, który właśnie mija taki domek w miejscowości Jonsdorf.
|
Lößnitzgrundbahn – U podnóża winnic Radebeul
|
Lößnitzgrundbahn – Z doliny Lößnitz do stawów koło Moritzburga Koło Friedewald pociąg Lößnitzgrundbahn wyjeżdża z doliny, od której wywodzi się nazwa kolejki; następnie jedzie po grobli nad stawem Dippelsdorf po pagórkowatym terenie koło Moritzburga Do barokowego zamku myśliwskiego Augusta Mocnego wygodnie docierać można spacerkiem.
|
Lößnitzgrundbahn – Wnętrze oryginalnego wagonu osobowego Na specjalne okazje oraz w określonych dniach na szlak wyrusza tradycyjny skład tutejszego stowarzyszenia Traditionsbahn Radebeul e.V. Wtedy widzimy wagony, które w dużej mierze prezentują się w ich oryginalnym stanie ze stylowymi ławkami drewnianymi. Tu przypominać sobie możemy, jak podróżowali nasi pradziadkowie…
|
Weißeritztalbahn – Na moście koło zapory Malter Jadąc po Wschodnich Rudawach tory Weißeritztalbahn prowadzą także wzdłuż zapory Malter przekraczając odnogę tej rzeczki na kamiennym łukowatym moście. Szczególnie latem zapora ta jest lubianym bardzo celem wśród gości i kuracjuszy.
|
Weißeritztalbahn – Pociągiem Parowym po dolinie Rabenau Po spadzistym wąwozie Czerwonej Weißeritz naokoło dworca Rabenau wiją się tory kolejki Weißeritztalbahn na trasie z Freital-Hainsberg do kurortu Kipsdorf przez Dippoldiswalde. Trasa ta mocno obfituje w zakręty i prowadzi na dłuższych odcinkach po dolinie pełnej spadzistych skał.
|
Weißeritztalbahn – stacja końcowa w kurorcie Kipsdorf Dwa parowozy na raz stoją na stacji końcowej kolejki w kurorcie Kipsdorf przy żurawie wodnym i robią to, co parowozom potrzeba: obficie się nawadniają. Weißeritztalbahn mierzy 26,3 km długości. Tym samym jest ona najdłuższą i jednocześnie najstarszą kolejką wąskotorową obsługiwaną w ruchu planowym przez parowozy na terenie Saksonii.
|
Preßnitztalbahn pośrodku Rudaw Symbolem kolejki Pressnitztalbahn są parowozy członowe serii Meyera, miłośnikom kolei znane też pod nazwą saksońska IV K (saksońską gwarą: „de viere ka”). Wzdłuż rzeczki Czarna Woda pociąg tej muzealnej kolejki wspina się w górę do miejscowości Jöhstadt.
|
Witamy Państwa, by cofnąć się w przeszłość!!! Kolej jak za czasów naszych pradziadków! Takie coś przeżywać możemy w pociągach RETRO z różnych epok na Żytawskiej Kolejce Wąskotorowej. Z okazji corocznie odbywającego się festiwalu HISTORIK MOBIL miłych gości przyjmuje kolejarz Alfred Simm w jego stylowym i historycznie oryginalnym mundurze kolejowym z czasów Królewsko-Saksońskiej Kolei Państwowej.
|
Kolejka wąskotorowa Fichtelbergbahn Cranzahl – Kurort Oberwiesenthal W Rudawach między Cranzahl i kurortem Oberwiesenthal, najwyżej usytuowanym mieście Niemiec, kursuje także codziennie pod parą kolejka wąskotorowa Fichtelbergbahn. Operatorem kolejki jest Saksońska Spółka Kolej Parowej. S.A. (SDG).
|
Kolejka wąskotorowa Döllnitzbahn Oschatz - Mügeln – Glossen Mügeln – największa stacja wąskotorowa Saksonii i jedna z największych tego rodzaju w całej Europie – leży przy trasie Döllnitzbahn między miastami Oschatz i Glossen. Wieczorową już porą przed parowozownią stoją trzy lokomotywy i „rozmawiają“ ze słońcem …
|
Drezdeński Zjazd Parowozów Co roku zjeżdżają się wysokowartościowe parowozy o europejskiej renomie na tradycyjne drezdeńskie spotkanie stalowych kolosów. Zjeżdżają się w Parowozowni Dresden Altstadt oraz bliskim skansenie kolejowym Muzeum Komunikacji. O wieczornej błękitnej godzinie wszystkie obecne parowozy się prezentują, jakby miały ubiegać się o tytuł najpiękniejszego „parowego konia” (poetyczne określenie na parowóz w jęz. niem. – Dampfross).
|
Wąskotorową kolejką muzealną po Rudawach Zachodnich Po uroczym krajobrazie Zachodnich Rudaw ruszają w podróż pociągi muzealne kolejki Schönheide między miejscowościami Schönheide i Stützengrün.
|
Parowozy zimą na kolejce wąskotorowej Fichtelbergbahn w Rudawach Pełną parą pędzi parowóz planowym pociągiem na Fichtelbergbahn docierając do stacji końcowej, kurortu Oberwiesenthal, najwyżej usytuowanego miasta Niemiec.
|